Блокувальники реклами AdBlock і uBlock виявилися шахрайськими

У середу, 18 вересня, Google відмовилася від двох розширень для Chrome, призначених для блокування реклами.

Справа в тому, що двома днями раніше компанія AdGuard звинуватила блокувальники реклами AdBlock і uBlock у шахрайстві. Назви вищезазначених розширень занадто схожі на назви інших популярних блокувальників Adblock Plus і uBlock Origin, і користувачі можуть їх плутати.

Представники Google підтвердили, що AdBlock і uBlock були видалені з магазину розширень для Chrome, однак відмовилися пояснити чому. Також неясно, чому в магазині додатків можливе співіснування розширень зі схожими назвами.

Однак, як зазначив техдиректор AdGuard, справа не тільки в схожості назв. AdBlock і uBlock містять коди для атаки виду cookie stuffing. Яка передбачає непомітне для користувача додавання в браузер сторонніх файлів cookie з метою незаконного отримання прибутку від інтернет-магазинів. Більш того, розширення містять інструмент, що відключає cookie stuffing, якщо відкривається консоль розробника. За словами фахівця, протягом перших 55 годин після встановлення AdBlock і uBlock працюють як належить і лише потім починають шкідливу активність.

Сукупна аудиторія розширень становить понад 1,6 млн активних користувачів на тиждень. Завдяки такій великій кількості користувачів розробники AdBlock і uBlock “заробляють” на cookie stuffing мільйони доларів в місяць.

Тепер коротко про інші новини.